الاثنين، 10 نوفمبر 2008

مبتدا الكلام


نبدي الكلام بالصلاة علي الحبيب و السلام علي كل من يقرأ هذا الكلام

أعرفكم بنفسي أنا أخوكم محمود شاب مصري أبيض متوسط

متوسط الطول متوسط السمنة متوسط اجتماعيا متوسط سنا

و بما إني أبيض البشرة و جنسيتي مصري و عندي 24 سنة أبقي شاب مصري أبيض متوسط

أحب أعرفكم إن مكانش عندي نية التدوين بصراحة

كان نفسي أبقي مهندس و الثانوية مساعدتنيش

كان نفسي أبقي كاتب و ملحن و الوسط الفني مكانش مناسب

كان نفسي و كان نفسي زي ما شباب كتير نفسه و منفعش

بس واحد قعد معايا بتاع ربع ساعة من نفسه قال لي لازم تعمل مدونة انت موهوب

موهوب إزاي مش عارف و حتى لحظة كتابة هذه السطور أنا معرفش الراجل ده شخصيا مجرد واحد عملت له شغلانة

أصلي باشتغل في مكتب كومبيوتر

بس قلت أجرب يمكن

مدونتي اسمها بلالاز

هقولك و الله

بلالاز يعني كل حاجة في البلالاز

كنت بحب بنت جدا جدا و أنا في الجامعة و ظروف تعارفنا و تعاملنا مع بعض مش هتصدقوها لو حكيتها

طب اتجوزنا ؟؟؟ لأ

ليييييييييييييييه؟؟؟

بلالاز

مديري في الشغل راجل محترم جدا بس مغرقنا في البلالاز و للأمانة دي كلمته يعني مش أنا اللي مخترعها كل طلب نطلبه منه و برغم منطقيته و حاجتنا ليه يقولك بلالاز يعني بلغة الحكومة البند لا يسمح و أغلب الأحيان بيبقي المزاج لا يسمح

فهمتوا يعني إيه بلالاز بفتح الباء و اللام الأولي و تشديد اللام الثانية و التأكيد علي سكون حرف الزين يعني بلالاّززززززززززز

هكتب ليه ؟؟ مش عارف

هكتب ايه؟؟ مش عارف

هكتب تاني أصلا؟؟ مش عارف

بس أوعدكوا لو ربنا قدرني هكتب

و أقولكم سلام و أشوفكم في البلالاز

ليست هناك تعليقات: